Badanie luzu sworzni zwrotnic w aspekcie właściwości trakcyjnych samochodu : rozprawa doktorska /
Żebrowski-Kozioł, Michał
Badanie luzu sworzni zwrotnic w aspekcie właściwości trakcyjnych samochodu : rozprawa doktorska / Michał Żebrowski-Kozioł ; Politechnika Koszalińska. Instytut Mechatroniki Nanotechnologii i Techniki Próżniowej. - Koszalin : [s.n.], 2010. - 117 stron : ilustracje ; 30 cm.
Research on the ball joint play influence on vehicles traction properties
Rozprawa doktorska. Politechnika Koszalińska. 2010.
Bibliografia na stronach 86-90,
Celem pracy jest przedstawienie nowej metody pomiaru luzu w przegubach par kinematycznych zawieszenia przedniego samochodu osobowego przydatnej w samochodowych stacjach diagnostycznych oraz określenie kryteriów dopuszczalności samochodu do ruchu ze względu wartość luzów. Zakres pracy obejmował : określenie związku między wartością luzów a własnościami trakcyjnymi samochodu, opracowanie metody pomiarów wartości bezwzględnej luzów bez demontażu zawieszenia, określenie dopuszczalnej wartości luzów na podstawie podanych przez producentów samochodów dopuszczalnej wartości odchyłek ustawienia zbieżności kół przednich, opracowanie modelu matematycznego zawieszenia ujmującego luzy w parach kinematycznych.
Zawieszenie pojazdu
Pomiary
Diagnostyka techniczna
Modele matematyczne
Samochody osobowe
Luz przegubu kulowego
Rozprawa doktorska
Inżynieria i technika
629.331-047.43
Badanie luzu sworzni zwrotnic w aspekcie właściwości trakcyjnych samochodu : rozprawa doktorska / Michał Żebrowski-Kozioł ; Politechnika Koszalińska. Instytut Mechatroniki Nanotechnologii i Techniki Próżniowej. - Koszalin : [s.n.], 2010. - 117 stron : ilustracje ; 30 cm.
Research on the ball joint play influence on vehicles traction properties
Rozprawa doktorska. Politechnika Koszalińska. 2010.
Bibliografia na stronach 86-90,
Celem pracy jest przedstawienie nowej metody pomiaru luzu w przegubach par kinematycznych zawieszenia przedniego samochodu osobowego przydatnej w samochodowych stacjach diagnostycznych oraz określenie kryteriów dopuszczalności samochodu do ruchu ze względu wartość luzów. Zakres pracy obejmował : określenie związku między wartością luzów a własnościami trakcyjnymi samochodu, opracowanie metody pomiarów wartości bezwzględnej luzów bez demontażu zawieszenia, określenie dopuszczalnej wartości luzów na podstawie podanych przez producentów samochodów dopuszczalnej wartości odchyłek ustawienia zbieżności kół przednich, opracowanie modelu matematycznego zawieszenia ujmującego luzy w parach kinematycznych.
Zawieszenie pojazdu
Pomiary
Diagnostyka techniczna
Modele matematyczne
Samochody osobowe
Luz przegubu kulowego
Rozprawa doktorska
Inżynieria i technika
629.331-047.43