BPK logo

Biblioteka

Politechniki Koszalińskiej

Analiza i synteza kinematyki mechanizmu zawieszenia i kierowania kół samochodu : rozprawa doktorska / Marek Kwietniewski ; Politechnika Koszalińska. Wydział Mechaniczny. Katedra Automatyki, Mechaniki i Konstrukcji.

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Polish Publication details: Koszalin : [s.n.], 2019.Description: 94 strony : ilustracje ; 30 cm + 1 dysk optyczny (CD ROM) ; 2 recenzjeContent type:
  • Tekst
Media type:
  • Bez urządzenia pośredniczącego
  • Komputer
Carrier type:
  • Wolumin
  • Dysk komputerowy
Other title:
  • Analysis and synthesis of the kinematics of mechanism of suspension and driving of car wheels
Subject(s): Genre/Form: Online resources: Dissertation note: Rozprawa doktorska. Politechnika Koszalińska. 2019. Summary: Praca dotyczy ważnego problemu projektowania i analizy działania układów zawieszenia kół samochodowych. W pracy zaproponowano zamianę kulistych (sferycznych) par kinematycznych na pary o mniejszej ruchliwości. Przegub kulisty jest połączeniem o trzech stopniach swobody (trzy prostopadłe osie obrotu przecinające się w jednym punkcie). Przegub taki można zastąpić trzema połączeniami o jednym stopniu swobody. W pracy przeprowadzono analizę zawieszenia kół typu kolumna MacPherson. W analizie wykazano zmianę kątów skrętu i pochylenia kół w wyniku zmiany długości amortyzatora w wyniku ruchu resorowania. Efektem pracy są trzy nowe rozwiązania układów zawieszenia kół przednich samochodu, z których dwa zgłoszono do opatentowania.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Call number Status Date due Barcode Item holds
Doctor's thesis Doctor's thesis Biblioteka Politechniki Koszalińskiej Informatorium RD 236 Tylko na miejscu 00900454
Total holds: 0

Druk jednostronny.

Rozprawa doktorska. Politechnika Koszalińska. 2019.

Bibliografia na stronach 75-80.

Dostępne online na zasadzie licencji Creative Commons wersja BY-NC-4.0.

Praca dotyczy ważnego problemu projektowania i analizy działania układów zawieszenia kół samochodowych. W pracy zaproponowano zamianę kulistych (sferycznych) par kinematycznych na pary o mniejszej ruchliwości. Przegub kulisty jest połączeniem o trzech stopniach swobody (trzy prostopadłe osie obrotu przecinające się w jednym punkcie). Przegub taki można zastąpić trzema połączeniami o jednym stopniu swobody. W pracy przeprowadzono analizę zawieszenia kół typu kolumna MacPherson. W analizie wykazano zmianę kątów skrętu i pochylenia kół w wyniku zmiany długości amortyzatora w wyniku ruchu resorowania. Efektem pracy są trzy nowe rozwiązania układów zawieszenia kół przednich samochodu, z których dwa zgłoszono do opatentowania.

Streszczenie w języku polskim i angielskim.

© 2023 Biblioteka Politechniki Koszalińskiej :: KOHA