BPK logo

Biblioteka

Politechniki Koszalińskiej

Analiza i synteza kinematyki mechanizmu zawieszenia i kierowania kół samochodu : rozprawa doktorska / Marek Kwietniewski ; Politechnika Koszalińska. Wydział Mechaniczny. Katedra Automatyki, Mechaniki i Konstrukcji.

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Polish Publication details: Koszalin : [s.n.], 2019.Description: 94 strony : ilustracje ; 30 cm + 1 dysk optyczny (CD ROM) ; 2 recenzjeContent type:
  • Tekst
Media type:
  • Bez urządzenia pośredniczącego
  • Komputer
Carrier type:
  • Wolumin
  • Dysk komputerowy
Other title:
  • Analysis and synthesis of the kinematics of mechanism of suspension and driving of car wheels
Subject(s): Genre/Form: Online resources: Dissertation note: Rozprawa doktorska. Politechnika Koszalińska. 2019. Summary: Praca dotyczy ważnego problemu projektowania i analizy działania układów zawieszenia kół samochodowych. W pracy zaproponowano zamianę kulistych (sferycznych) par kinematycznych na pary o mniejszej ruchliwości. Przegub kulisty jest połączeniem o trzech stopniach swobody (trzy prostopadłe osie obrotu przecinające się w jednym punkcie). Przegub taki można zastąpić trzema połączeniami o jednym stopniu swobody. W pracy przeprowadzono analizę zawieszenia kół typu kolumna MacPherson. W analizie wykazano zmianę kątów skrętu i pochylenia kół w wyniku zmiany długości amortyzatora w wyniku ruchu resorowania. Efektem pracy są trzy nowe rozwiązania układów zawieszenia kół przednich samochodu, z których dwa zgłoszono do opatentowania.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Shelving location Call number Status Date due Barcode Item holds
Doctor's thesis Doctor's thesis Biblioteka Politechniki Koszalińskiej Informatorium RD 236 Tylko na miejscu 00900454
Total holds: 0

Druk jednostronny.

Rozprawa doktorska. Politechnika Koszalińska. 2019.

Bibliografia na stronach 75-80.

Dostępne online na zasadzie licencji Creative Commons wersja BY-NC-4.0.

Praca dotyczy ważnego problemu projektowania i analizy działania układów zawieszenia kół samochodowych. W pracy zaproponowano zamianę kulistych (sferycznych) par kinematycznych na pary o mniejszej ruchliwości. Przegub kulisty jest połączeniem o trzech stopniach swobody (trzy prostopadłe osie obrotu przecinające się w jednym punkcie). Przegub taki można zastąpić trzema połączeniami o jednym stopniu swobody. W pracy przeprowadzono analizę zawieszenia kół typu kolumna MacPherson. W analizie wykazano zmianę kątów skrętu i pochylenia kół w wyniku zmiany długości amortyzatora w wyniku ruchu resorowania. Efektem pracy są trzy nowe rozwiązania układów zawieszenia kół przednich samochodu, z których dwa zgłoszono do opatentowania.

Streszczenie w języku polskim i angielskim.

© 2023 Biblioteka Politechniki Koszalińskiej :: KOHA