Optymalizacja okrętowego układu napędowego ze względu na niektóre własności dynamiczne : praca doktorska / Bogdan Wilczyński ; Politechnika Gdańska. Instytut Mechaniki i Podstaw Konstrukcji Maszyn.
Rodzaj materiału:
- Tekst
- Bez urządzenia pośredniczącego
- Wolumin
Typ dokumentu | Obecna biblioteka | Lokalizacja | Sygnatura | Status | Termin zwrotu | Kod kreskowy | Zamówienia | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
Biblioteka Politechniki Koszalińskiej | Informatorium | RD 015 | Tylko na miejscu | 00900584 |
Liczba zamówień: 0
Druk jednostronny.
Rozprawa doktorska. Politechnika Gdańska. 1978.
Bibliografia na stronach 116-124.
Przedmiotem pracy jest okrętowy układ napędowy, na który składają się: silnik okrętowy, koło zamachowe, linia wałów oraz śruba napędowa. Celem pracy jest opracowanie metody optymalizacji okrętowego układu napędowego. a więc np. metody minimalizacji jego ciężaru poprzez zmianę parametrów układu tak, aby posiadał on określone własności dynamiczne. Zagadnienie to rozwiązano numerycznymi metodami programowania nieliniowego przy modelowaniu układu metodą sztywnych elementów skończonych.