BPK logo

Biblioteka

Politechniki Koszalińskiej

Badania efektywności zastosowania pneumatycznych układów wibroizolacji do ochrony operatorów maszyn roboczych przed drganiami : rozprawa doktorska / Igor Maciejewski ; Politechnika Koszalińska. Wydział Mechaniczny. Katedra Mechaniki Precyzyjnej. Zakład Mechatroniki.

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Polish Publication details: Koszalin : [s.n.], 2005.Description: 172 strony : ilustracje ; 30 cm + 2 recenzjeContent type:
  • Tekst
Media type:
  • Bez urządzenia pośredniczącego
Carrier type:
  • Wolumin
Subject(s): Genre/Form: Online resources: Dissertation note: Rozprawa doktorska. Politechnika Koszalińska. 2005. Summary: Celem pracy doktorskiej jest ocena zagrożeń operatora wywołanych drganiami mechanicznymi od koła jezdnego, poprzez kabinę do siedziska kierowcy oraz opracowanie nowych systemów zawieszeń siedzisk efektywnie minimalizujących niepożądany wpływ wibracji. W tym celu analizowano produkowany obecnie seryjnie, pasywny układ zawieszenia siedziska, w którym elementami wykonawczymi są: sprężyna pneumatyczna i amortyzator hydrauliczny. Zaproponowano modyfikację dotychczasowej konstrukcji układu pasywnego poprzez dołączenie dodatkowego zbiornika powietrza oraz wprowadzono dodatkową siłę tłumiącą, wynikającą z dławienia przepływu powietrza do pneumatycznego elementu wykonawczego. Zmodyfikowano również charakterystykę siły tłumienia amortyzatora na silnie progresywną w funkcji prędkości. Drugim zastosowanym rozwiązaniem jest użycie w seryjnym siedzisku gazowej sprężyny-tłumika, w miejsce używanego wcześniej siłownika mieszkowego.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Shelving location Call number Status Date due Barcode Item holds
Doctor's thesis Doctor's thesis Biblioteka Politechniki Koszalińskiej Informatorium RD 086 Tylko na miejscu 00901253
Total holds: 0

Druk jednostronny.

Rozprawa doktorska. Politechnika Koszalińska. 2005.

Bibliografia na stronach 157-162.

Celem pracy doktorskiej jest ocena zagrożeń operatora wywołanych drganiami mechanicznymi od koła jezdnego, poprzez kabinę do siedziska kierowcy oraz opracowanie nowych systemów zawieszeń siedzisk efektywnie minimalizujących niepożądany wpływ wibracji. W tym celu analizowano produkowany obecnie seryjnie, pasywny układ zawieszenia siedziska, w którym elementami wykonawczymi są: sprężyna pneumatyczna i amortyzator hydrauliczny. Zaproponowano modyfikację dotychczasowej konstrukcji układu pasywnego poprzez dołączenie dodatkowego zbiornika powietrza oraz wprowadzono dodatkową siłę tłumiącą, wynikającą z dławienia przepływu powietrza do pneumatycznego elementu wykonawczego. Zmodyfikowano również charakterystykę siły tłumienia amortyzatora na silnie progresywną w funkcji prędkości. Drugim zastosowanym rozwiązaniem jest użycie w seryjnym siedzisku gazowej sprężyny-tłumika, w miejsce używanego wcześniej siłownika mieszkowego.

© 2023 Biblioteka Politechniki Koszalińskiej :: KOHA