Logo BPK

Biblioteka

Politechniki Koszalińskiej

Widok standardowy Widok MARC Widok ISBD

Badania efektywności zastosowania pneumatycznych układów wibroizolacji do ochrony operatorów maszyn roboczych przed drganiami : rozprawa doktorska / Igor Maciejewski ; Politechnika Koszalińska. Wydział Mechaniczny. Katedra Mechaniki Precyzyjnej. Zakład Mechatroniki.

Autor: Współtwórca(-y): Rodzaj materiału: TekstTekstJęzyk: polski Szczegóły wydania: Koszalin : [s.n.], 2005.Opis: 172 strony : ilustracje ; 30 cm + 2 recenzje.Typ zawartości:
  • Tekst
Tryb odtwarzania:
  • Bez urządzenia pośredniczącego
Typ nośnika:
  • Wolumin
Tematy: Rodzaj/forma: Zasoby online: Uwaga dotycząca dysertacji: Rozprawa doktorska. Politechnika Koszalińska. 2005. Streszczenie: Celem pracy doktorskiej jest ocena zagrożeń operatora wywołanych drganiami mechanicznymi od koła jezdnego, poprzez kabinę do siedziska kierowcy oraz opracowanie nowych systemów zawieszeń siedzisk efektywnie minimalizujących niepożądany wpływ wibracji. W tym celu analizowano produkowany obecnie seryjnie, pasywny układ zawieszenia siedziska, w którym elementami wykonawczymi są: sprężyna pneumatyczna i amortyzator hydrauliczny. Zaproponowano modyfikację dotychczasowej konstrukcji układu pasywnego poprzez dołączenie dodatkowego zbiornika powietrza oraz wprowadzono dodatkową siłę tłumiącą, wynikającą z dławienia przepływu powietrza do pneumatycznego elementu wykonawczego. Zmodyfikowano również charakterystykę siły tłumienia amortyzatora na silnie progresywną w funkcji prędkości. Drugim zastosowanym rozwiązaniem jest użycie w seryjnym siedzisku gazowej sprężyny-tłumika, w miejsce używanego wcześniej siłownika mieszkowego.
Twoja ocena
    średnia ocena: 0.0 (0 głosów)
Egzemplarze
Typ dokumentu Obecna biblioteka Lokalizacja Sygnatura Status Termin zwrotu Kod kreskowy Zamówienia
Rozprawa doktorska Rozprawa doktorska Biblioteka Politechniki Koszalińskiej Informatorium RD 086 Tylko na miejscu 00901253
Liczba zamówień: 0

Druk jednostronny.

Rozprawa doktorska. Politechnika Koszalińska. 2005.

Bibliografia na stronach 157-162.

Celem pracy doktorskiej jest ocena zagrożeń operatora wywołanych drganiami mechanicznymi od koła jezdnego, poprzez kabinę do siedziska kierowcy oraz opracowanie nowych systemów zawieszeń siedzisk efektywnie minimalizujących niepożądany wpływ wibracji. W tym celu analizowano produkowany obecnie seryjnie, pasywny układ zawieszenia siedziska, w którym elementami wykonawczymi są: sprężyna pneumatyczna i amortyzator hydrauliczny. Zaproponowano modyfikację dotychczasowej konstrukcji układu pasywnego poprzez dołączenie dodatkowego zbiornika powietrza oraz wprowadzono dodatkową siłę tłumiącą, wynikającą z dławienia przepływu powietrza do pneumatycznego elementu wykonawczego. Zmodyfikowano również charakterystykę siły tłumienia amortyzatora na silnie progresywną w funkcji prędkości. Drugim zastosowanym rozwiązaniem jest użycie w seryjnym siedzisku gazowej sprężyny-tłumika, w miejsce używanego wcześniej siłownika mieszkowego.

© 2023 Biblioteka Politechniki Koszalińskiej :: KOHA