Badania elementów zderzaków samochodowych wykonanych z tworzyw sztucznych w aspekcie ich odporności na uszkodzenia mechaniczne : praca doktorska /
Hinz, Tomasz
Badania elementów zderzaków samochodowych wykonanych z tworzyw sztucznych w aspekcie ich odporności na uszkodzenia mechaniczne : praca doktorska / Tomasz Hinz ; Politechnika Koszalińska. Wydział Mechaniczny. - Koszalin : [s.n.], 2012. - 235 stron : ilustracje ; 30 cm + 2 recenzje.
Rozprawa doktorska. Politechnika Koszalińska. 2012.
Bibliografia na stronach 228-235.
Dostępne online tylko streszczenie.
W pracy przeprowadzono badania dotyczące zewnętrznych elementów zderzaków samochodowych wykonanych z tworzyw sztucznych. Celem naukowym jest uzyskanie wiedzy o właściwościach wytrzymałościowych zderzaków w wyniku analiz teoretycznych oraz wybranych badań doświadczalnych i symulacyjnych. Fundamentalny zakres prowadzonych badań dotyczyć ma oceny modułu sprężystości tworzywa z jakiego wykonano badany element oraz porównanie wyników naprężenia zredukowanego, które uzyskano drogą badań symulacyjnych i doświadczalnych.
Samochody
Wytrzymałość materiałów
Tworzywa sztuczne
Sprężystość
Zderzak (motoryzacja)
Rozprawa doktorska
Inżynieria i technika
629.33 620.17
Badania elementów zderzaków samochodowych wykonanych z tworzyw sztucznych w aspekcie ich odporności na uszkodzenia mechaniczne : praca doktorska / Tomasz Hinz ; Politechnika Koszalińska. Wydział Mechaniczny. - Koszalin : [s.n.], 2012. - 235 stron : ilustracje ; 30 cm + 2 recenzje.
Rozprawa doktorska. Politechnika Koszalińska. 2012.
Bibliografia na stronach 228-235.
Dostępne online tylko streszczenie.
W pracy przeprowadzono badania dotyczące zewnętrznych elementów zderzaków samochodowych wykonanych z tworzyw sztucznych. Celem naukowym jest uzyskanie wiedzy o właściwościach wytrzymałościowych zderzaków w wyniku analiz teoretycznych oraz wybranych badań doświadczalnych i symulacyjnych. Fundamentalny zakres prowadzonych badań dotyczyć ma oceny modułu sprężystości tworzywa z jakiego wykonano badany element oraz porównanie wyników naprężenia zredukowanego, które uzyskano drogą badań symulacyjnych i doświadczalnych.
Samochody
Wytrzymałość materiałów
Tworzywa sztuczne
Sprężystość
Zderzak (motoryzacja)
Rozprawa doktorska
Inżynieria i technika
629.33 620.17